kampányhírek

szep25

És akkor én MOST nekiállok!

Joli vagyok, 42 éves könyvelő. Sokat ülök a számítógép előtt a munkám miatt, és amikor hazamegyek, várnak a gyerekek és a háztartás körüli teendők. Estére sokszor már semmire nincs energiám.

Van rajtam némi súlyfelesleg, amit – hiába figyelek oda az étkezésre –, nem nagyon tudok kordában tartani. Azonban most elhatároztam, hogy megpróbálom, s nem este, hanem mielőtt felkel a család, sportolok egyet. Heti háromszor egy órát. Normális vagyok?!

És mégis, mi a tervem?

Reggelente remekül lehet úszni, kerékpározni vagy futni. Akinek a futás nem szimpatikus, az gyalogolhat egyet és gimnasztikázhat utána. Monspart Sarolta mesteredző, tájfutó, maratonista és sífutó tanácsait követve valahogy így fogom csinálni:

Kedden, csütörtökön és szombaton reggel ébresztő egy órával korábban. Egy kis pohár gyümölcslé, na meg a szimplányi, elmaradhatatlan kávé elfogyasztása után sportgatya, trikó és sportcipő felvétele, átlépés a küszöbön, s irány gyalogolni. Nem sétálunk, hanem tempósan szedjük a lábunkat.

KEDD: 20 perc egy irányban, majd ha minden jól alakul, vissza ugyanez a táv már csak 15 perc lesz. A bő félóra gyaloglás után gimnasztika a szabadban, fűben, vagy már a lakásban a szőnyegen, nyitott ablak mellett.
Fontos, hogy majd minden izmot megmozgassunk. Otthon lehet torna-DVD-t vagy az internetet súgóként használni, hogy gördülékenyen és szakszerűen végezzük a feladatokat. Az is lényeges, hogy fokozatosan terheljük magunkat, elsőként a nagyobb izmainkat mozgassuk át.

CSÜTÖRTÖK: Kerékpározás. Városi környezetben ideális a hajnali indulás a csekély forgalom miatt. Szintén 20 perc egy irányban, majd ugyanoda vissza. Nem kell túlhajtani magunkat, az sem baj, ha jólesik a tekerés. 

SZOMBAT: Jó választás lehet az úszás, ehhez már nem kell korán kelni. Egyenletes tempóval, de folyamatosan úszunk 40–45 percet. Az úszásnemeket változtatjuk, ki mit tud, a mellúszástól a pillangóig. Ez tipikusan magányos sport, mivel úszás közben sajnos nem lehet beszélgetni, de közben gondolkodhatunk. Ilyenkor sokszor nagyon jó ötletek születnek!

Aki kezdő vagy sok kihagyás után újrakezdő, az az első heti sporttevékenységet három héten át tartsa – ugyanolyan jólesően és ugyanannyi ideig. Idővel egyre könnyebb és könnyebb lesz. A harmadik héten már ugyanannyi idő alatt egyre messzebb juthatunk mind kerékpáron, mind pedig gyalogosan, ami igazi sikerélmény, s meghozza gyümölcsét!
Természetesen ha valaki úgy szeretné, akkor ugyanazt a sportágat (hetente háromszor egymás után) is lehet gyakorolni, tehát csak gyalogolni, csak úszni vagy csak kerékpározni.

Mert én normális vagyok!