kampányhírek

okt10

Szakértőnk segít: Uraim, ne a stressz legyen az erősebb!

A hatékony életmódváltás több pilléren nyugszik. Aki elkötelezettnek érzi magát, jobb, ha tudatosan felkészül erre.

Iván 53 éves, egy multinacionális nagyvállalat magyarországi képviselője. Munkája komoly felelősséggel jár, ami nagy terhet jelent számára. Sokszor stresszes, ideges, a problémáit hazaviszi. Most azonban, hogy hamarosan megszületik első unokája, egészen máshogy tekint az egészségére, így megoldást keres arra, hogy mit kellene tennie másként, hogy testileg, lelkileg kiegyensúlyozottan tudjon élni. Mi hát a teendő?

Balassa Levente életmód-tanácsadó és sportpszichológus javaslata az, hogy ilyen esetekben hosszú távú, komplex változásokra van szükség. Akkor beszélhetünk igazi életmódváltásról, ha egy új, egészséges(ebb) életmódot minimum fél éve megszakítások nélkül képesek vagyunk betartani.

A hatékony életmódváltás több pilléren nyugszik. Aki elkötelezettnek érzi magát, jobb, ha tudatosan felkészül erre.

De mik ezek az építő elemek?

Mentális és lelki felkészültség, kiegyensúlyozottságra törekvés

Ahhoz, hogy testünk megfelelőképpen működjön, a lelkünkben is békének kell lennie. A stresszes és gondokkal teli mindennapokban oda kell figyelnünk magunkra, jelzéseinkre, és meg kell tanulnunk reagálni erre. A kiegyensúlyozott emberek egyik titka, hogy nemcsak elfogadják, hanem szeretik is önmagukat. Ebben segíthet a meditáció és a jóga.

Edzés, mozgás

Aki régen vagy sosem sportolt, először is keressen fel egy személyi edzőt, akivel közösen, testre szabottan, egy állapotfelmérést követően meghatározzák, mik a célok és ehhez mit szükséges tenni. Fontos, hogy maradjunk a realitásnál, aki kocogni sem szeret, ne akarjon maratont futni. Válasszunk számunkra érdekes, izgalmas sportot, amiben hosszú távon is örömünket leljük.

Táplálkozás

Az egészséges táplálkozás szintén leginkább személyre szabottan hatásos. Kérhetjük dietetikus segítségét egy egészséges, saját ízlésünkhöz igazodó mintaétrend kialakításában - de ha már van némi alapismeretünk, akár bele is áshatjuk magunkat a tudatos táplálkozás rejtelmeibe: számos könyv, honlap, blog és rendezvény segíthet ebben. Csak annak van értelme, ha számunkra viszonylag könnyen elérhető és elfogadható változásokat iktatunk be. Ha nagyon szeretjük a húst, akkor ne akarjuk vegetáriánusok lenni, s ha édesszájúak vagyunk, nem kell feltétlenül teljesen kiiktatni az édes ízeket - a cukrot lecserélhetjük természetes, egészséges édesítőkre, mint például mézre, nyírfacukorra, sztíviára.

Orvosi kontroll

Középkorú, stresszes, megerőltető munkát végző embereknek különösen tanácsos rendszeres orvosi vizsgálatokon, szűréseken részt venniük, hiszen testük folyamatos terhelés alatt áll, így megnőhet a betegségek kialakulásának esélye. Legalkalmasabb erre a menedzserszűrés, amely részletes állapotfelmérést és tanácsadást jelent (vérvétel, EEG, ultrahang, urológiai vizsgálat).

Összefoglalásként elmondható, sosem késő változtatni, és ha úgy érezzük, eljött az idő, a legjobb, amit tehetünk, ha szakértőkhöz fordulunk, akik szakmai tudásukkal személyünkhöz igazított ajánlásokkal segítenek bennünket abban, hogy életmódunk hosszú távon is tudatos és egészséges legyen.